062: Gambar: Yue Yue, kanak-kanak malang disahkan mati

Posted by Hakimi Zakaria on 10/24/11

GUANGZHOU - Yue Yue, Budak perempuan berusia 2 tahun yang telah dilanggar oleh dua kenderaan minggu lepas dan diabaikan oleh pejalan kaki, meninggal dunia di hospital pada hari Jumaat. Beliau meninggal dunia akibat kegagalan otak di Hospital Besar Perintah Guangzhou Tentera di wilayah Guangdong China Selatan, kata doktor.


Berita ini menyebabkan seluruh negara berkabung atas pemergian kanak-kanak yang tidak berdosa ini.






Rest In Peace, Yue-Yue

A candlelight vigil for Yueyue (her full name was Wang Yue/王悦), at Nanhua University in Hengyang, Hunan

Sedih dan marah aku bila terkenang kanak-kanak yang tak berdosa diperlakukan camtu. Bayangkan kalo anak-anak lu,adik-adik lu kena camtu apa lu rasa? Dah la takde moral,bodoh takleh ajar orang camtu! *tunjuk jari tengah.

Video adik Yue-Yue di hospital boleh dilihat di sini: http://www.youtube.com/watch?v=wCnNGw9--hA

{ 3 comments }

Shurazirah Sukhur said...

sedih jugak dengan kematian adik Yuen ni.memang xpatut diaorang buat macam gitu.tapi dah memang culture diaorang.hurm :(

Fabulous Me said...

Kesian die..

✿ Myra ✿ said...

huhu..rasa marah gler tgk video tu..bg dorg nyawa cam tak bernilai. sama kes yg berlaku pada tahun 2007. lebih kurg je..nanges saya tgk.. :'(

nak tgk? pegi sini.

http://belog-myra.blogspot.com/2011/11/korang-memang-hati-kering-kalau-tak.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...